סער על הפיוס עם טורקיה: "הסכם השפלה לאומי שייזכר לרע"

    הציפייה מהממשלה שתעמד ותילחם בזירה המדינית, בדיוק כמו שהחיילים נאבקו באוניה במחבלים עם נשק קר וחם
    ישראל פריי No Comments on סער על הפיוס עם טורקיה: "הסכם השפלה לאומי שייזכר לרע"

    קול צלול ומנומק היטב, השמיע גדעון סער ב'מהדורת הבוקר' נגד חתימת הסכם הפיוס: "זו לא פעם אחרונה שיתקפו אותנו, אסור ליצור תקדים בו המותקף משלם פיצויים לתוקף" • חשף: לא דיברתי עם נתניהו מאז עזבתי את הממשלה • האזינו

    השר לשעבר, גדעון סער צילום: פלאש 90
    הציפייה מהממשלה שתעמד ותילחם בזירה המדינית, בדיוק כמו שהחיילים נאבקו באוניה במחבלים עם נשק קר וחם
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "עצוב מאד שממשלה לאומית, שאני וחבריי בחרנו בה, עומדת לאמץ הסכם השפלה לאומית שישלם פיצויים למשפחות מחבלים", אומר השר לשעבר גדעון סער בראיון נרחב למוטי לביא. "אני מקווה מאד שנתניהו יתעשת ברגע האחרון, וההסכם הרע הזה לא יחתם".

    כמי שכיהן שר בכיר בממשלות נתניהו, השתדל סער לשמור על כבודו של ראש הממשלה, למרות הביקורת הנוקבת והמנומקת היטב שיש בפיו על ההסכם הנחתם היום בין ישראל לטורקיה, הכולל תשלום פיצויים למשפחות הרוגי המרמרה, ושאינו כולל השבת האזרחים המוחזקים בעזה וגופות החיילים.

    "הציפייה מהממשלה שתעמד ותילחם בזירה המדינית, בדיוק כמו שהחיילים נאבקו באוניה במחבלים עם נשק קר וחם. ישראל אינה צריכה לשלם פיצויים על משט טרור שיצא משטח סוריה, ישראל הייתה צריכה לדרוש פיצויים מטורקיה".

    סער מודאג מתקדים שעלול להיווצר: "אני לא נגד הסכם פיוס, אבל היינו צריכים לעמוד על שלנו. יש לנו אזרחים המוחזקים בעזה, יש לנו גופות חיילים בידי חמאס, היה צריך להעמיד תנאים. אני פונה לנתניהו – שאני מכיר אותו, מעריך אותו, עבדתי אתו שנים ארוכות, יש לי אתו מחלוקות, אבל אני מאד מעריך אותו – אל תחתום על ההסכם. הוא ייזכר לרע, הוא לא טוב למדינת ישראל, לצה"ל לא טוב ליכולת ההרתעה של ישראל. הרי זו לא פעם אחרונה שיתקפו אותנו, אסור ליצור תקדים בו המותקף משלם פיצויים לתוקף".

    סער האיר נקודה אפלה נוספת בהסכם המתגבש. לדבריו, לא נראה שההסכם עם טורקיה כשארדואן עומד בראשה, עשוי להחזיר את היחסים עם טורקיה לאלו שהיו, ולכל היותר ההסכם יניב יחסים תקינים ופושרים. "אנחנו קונים סחורה שלא קיימת, וזה לא הוגן לשלם עליו על חשבון כספי המסים והכבוד הלאומי של ישראל. אני לא נגד יחסים עם טורקיה, אני לא תולה תקוות רבות בטורקיה בראשות ארדואן".

    עוד אמר: "לא חושב שישראל צריכה את היחסים עם טורקיה יותר ממה שהיא צריכה את ההסכם עם ישראל. זו גישה מתרפסת. ישראל מדינה חזקה עם יכולות טכנולוגיות ויכולות אחרות רבות וחזקות. היא לא צריכה להגיע להסכם כניעה כזה, ובכלל להסכם, לא משנה כמה, משנה העיקרון: אנחנו לא צריכים לשלם פרוטה על משט טרור שיצא משטח טורקיה".

    בהמשך גילה סער כי מאז שעזב את המערכת הפוליטית, לא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, וענה לשאלה: מה היה אומר, לו היה נתניהו מתקשר אליו? – האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות